Algemene Voorwaarden – Smartphone&zo
Handelsnaam: Smartphone&zo
Statutaire naam: SmartPhone en Tablet Repair Centrum Breda B.V.
KvK-nummer: 60404019
Gevestigd te Breda
Artikel 1 – Definities
1.1. Opdrachtnemer: SmartPhone en Tablet Repair Centrum Breda B.V., tevens handelend onder de naam Smartphone&zo, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 60404019.
1.2. Opdrachtgever: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die een reparatieopdracht geeft.
1.3. Overeenkomst: de overeenkomst tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer betreffende een reparatie, onderhoud of verkoop.
Artikel 2 – Toepasselijkheid
2.1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, overeenkomsten en werkzaamheden van Opdrachtnemer, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
Artikel 3 – Offertes en prijzen
3.1. Alle offertes en prijsopgaven zijn vrijblijvend, tenzij anders vermeld.
3.2. Indien tijdens het onderzoek of de reparatie blijkt dat de kosten hoger uitvallen dan vooraf geschat, neemt Opdrachtnemer contact op met Opdrachtgever voor akkoord.
Artikel 4 – Uitvoering van de opdracht
4.1. Opdrachtnemer zal de werkzaamheden naar beste kunnen uitvoeren, maar kan geen garantie geven dat alle defecten volledig verholpen kunnen worden.
4.2. Indien herstel niet mogelijk of niet economisch verantwoord is, kan de opdracht worden beëindigd. Onderzoekskosten blijven dan verschuldigd.
Artikel 5 – Garantie
5.1. Op uitgevoerde reparaties geldt een garantie van 12 maanden, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
5.2. De garantie heeft uitsluitend betrekking op het vervangen onderdeel en de uitgevoerde werkzaamheden.
5.3. Ook op accu’s geldt een garantie van 12 maanden, tenzij anders overeengekomen.
5.4. De garantie vervalt indien:
– er door derden aan het toestel is gewerkt;
– het defect een andere oorzaak heeft dan de uitgevoerde reparatie;
– de schade is ontstaan door val-, stoot-, druk- of vochtschade;
– het toestel oneigenlijk is gebruikt of er sprake is van softwareproblemen of virussen;
– het serienummer, IMEI-nummer of andere identificatiegegevens zijn verwijderd of onleesbaar gemaakt.
5.5. Garantie heeft geen betrekking op dataverlies. Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor het maken van een back-up.
Artikel 6 – Opslag en niet-afhalen
6.1. Indien het gerepareerde toestel niet binnen 3 maanden na melding van gereedmelding is afgehaald, behoudt Opdrachtnemer zich het recht voor het toestel te vernietigen.
Artikel 7 – Aansprakelijkheid
7.1. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor verlies van gegevens, software of instellingen op het toestel.
7.2. Aansprakelijkheid van Opdrachtnemer is beperkt tot het bedrag van de uitgevoerde reparatie of de door de verzekeraar gedekte schade.
Artikel 8 – Betaling
8.1. Betaling dient te geschieden bij afhalen van het toestel, tenzij anders overeengekomen.
8.2. Bij niet-tijdige betaling is Opdrachtgever wettelijke rente en incassokosten verschuldigd.
Artikel 9 – Toepasselijk recht
9.1. Op alle overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing.
9.2. Geschillen worden, indien mogelijk, in eerste instantie in onderling overleg opgelost.